DIA2012 Vindere

Morbi vitae fringilla mauris. Phasellus non purus id erat tristique molestie. Quisque varius dapibus enim, euismod ultricies est rhoncus quis. In nibh libero, eleifend at consectetur nec, semper rutrum diam. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Integrated: Coinoffers

Konceptet viser den ypperste standard inden for integreret digital markedsføring. Konceptet udmærker sig flot ved både at være involverende målgruppen og anvende de digitale medier på en interessant og ny måde. Ros til McDonalds at turde et så vidtgående koncept med med Coinoffers – og resultaterne taler deres eget sprog. Tillykke til McDonalds for Coinoffers.
Bureau: DDB / OMD / Kiloo

Design & content: SAS: Streetview

Dette er en løsning, som repræsenterer en mindre profileret del af den digitale markedsføring. Ikke desto mindre er det en flot vinder inden for design & content, da løsningen viser en yderst kreativ og nytænkende brug af bannere med integration af Google Streetview. Endelig vidner salgsresultaterne om et effektfuld koncept. Tillykke til Streetview for SAS.
Bureau: Netpeople / Mediacom for SAS

Mobile: Coinoffers

Det er en fed og innovativ måde at koble den fysiske markedsføring med den digitale verden. Den aktiverer brugeren både ved scanning af lyd og billeder, hvilket giver TV og Radio kampagnen en helt ny dimension. Det er dejligt ambitiøst at et relativt traditionelt brand som tør kaste sig ud i denne type kampagner. Dette resulteret i aktivering/involvering og effekt. Godt tænkt! Tillykke til Coinoffers/McDonalds.
Bureau: DDB / OMD (mediabureau) / Kiloo (app developer)

Onsite: Synoptik Online Synstjek

Tanken om at flytte sin kerneydelse ud på nettet kræver mod. Folk tager først ind til en rigtig synstest når de næsten ikke kan se. Det er som med tandlægen – vi kommer først når det næsten er for sent. Synoptik har løst dette problem ved at lade brugerne teste sit eget syn – på sin computer. Det er god tænkt, gode designet og godt eksekveret og fortjener derfor prisen som årets Onsite løsning. Tillykke til Synoptik Online Synstjek.
Bureau: Electric//Rainmaker (Hjaltelin Stahl Gruppen) og Carat

Sociale Medier: Lego 360 social media integration 2011

Med bedømmelseskriterierne for øje så er der ingen tvivl om at vinderen til fulde lever op til alle tre dimensioner. De 360 grader faciliterer og underbygger med sociale medier leg, læring og videndeling på en unik måde. Det er en gennemtænkt medieintegration – og content bliver på fornemste vist delt på tværs. Tillykke til Lego 360 Sociale Media Integration 2011.
Bureau: Lego Group

Automotive : Mazda6 Åbent Hus

Det er ikke effekten eller de smarte bannere der vinder denne kategori, men den stærke idé og nytænkningen af ’åbent hus’, som gør denne kampagne stærk og anderledes – Juryen kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet af præsentationen, og der var lagt vægt på anderledes annoncering, eks. ved emne-annoncering på bolig-sites”. Tillykke til Mazda6 Åbent Hus.
Bureau: Halbye Kaag JWT

Consumer Goods : Anthon Berg The Generous Store

Her er det ikke de stærke medieanvendelse eller effekter, men den gode ide der vinder. En meget stærk kreativ ide som spiller på et stærkt brands muligheder for at lade kunderne involvere sig og sprede et feelgood og positivt budskab om at dele. Tillykke til Anthon Berg The Generous Store.
Bureau: Robert Boisen & Like-Minded / Gobsmack/Molamil/OMD

B2B : Maerskfleet.com

Vinderen har udarbejdet en ny platform, som understøtter virksomhedens nye strategiske kommunikationsretning ved positionere sig som en åben og tilgængelig virksomhed – og ikke mindst mere modig og innovativ. Selvom Maersk Fleet ikke er en kampagne i gængs forstand har de være så kreative, nytænkende og teknologisk integrerende på deres landingpage/website at kampagnen fortjener at vinde. Tillykke til Maerskfleet.com.
Bureau: LBi

Medier : Jagten, Krak.dk/Eniro

Her har vi en fullscale online kampagne, som udnytter mediet storslået og stærkt. Kamapagnen er original, meget omfangsrig og fed. Online mediet er brugt til det ypperste og integrationen at teknologien understøtter fornemt opnåelse af målet for kampagnen. Godt gået! Tillykke til Jagten, Krak.dk/Eniro.
Bureau: DDB / Sepia / Relax We Are The Good Guys / Spoiled/Douglas Productions/MEC

Telecom : Amazing everyday documentary project

Denne kampagne havde nåede langt omkring. Gennem sin enorme mængde af indhold, kunnen brugere starte en relevant historie inden for kendte rammer og historien kunne så slutte et helt nyt og ukendt sted. Det format, omfanget og den store åbenhed talte til alle i juryen. Tillykke til Nokia og Amazing everyday documentary project
Bureau: Naked Communications / Spring/Summer / Bacon/ mediebureau: Carat

Offentlige sektorer & organisationer : Byturen.com

En fantastisk digital platform, der spiller på vores naturlige nysgerrighed; Brugerne blev trukket ind i de forskellige dele af en velkendt historie om en nat i byen. De 7millioner deltagere kommunikerede inden for denne to-linse digitale historie, som de tweetede og delte. Det var en stor kategorie med mange gode arbejder, men juryen var ikke i tvivl om vinderen. Tillykke til Movia Byturen.com.
Bureau: BOCCA / Nobody

RETAIL : Synoptik

Vi lever i en verden med masser at nyttige hjælpemidler, men denne platform tog os til nye steder. Vi fik lov til at teste os selv online i denne smukt udformede og velproducerede synsprøve maskine. Så juryen kunne tydeligt se vinderen. Tillykke til Synoptik Online Synstjek.
Bureau: Electric / Rainmaker (Hjaltelin Stahl Gruppen) og Carat

Financial Services : Euroinvestor – Cockpit

Denne fantastisk kundetilpassede application med masser af relevante data har givet sofa investoren et rigt udvalg af værktøjer, muligheder og inspirerende grafik. Det er muligheder, der normalt kun tilbydes til professionelle investorer, men vinderen har nu bredt mulighederne ud til alle med dybde og sans for detaljer. Tillykke til Euroinvestor og deres cockpit.
Bureau: Euroinvestor / Se mor!

DIA Future : Bon Appetit

BonAppetit er en klar vinder i kategorien Future. BonAppetit er en visuel flot løsning kombineret med, at BonAppetit viser vejen med anvendelse af nye teknologier. Alt er velgennemtænkt fra koncept til implementering. Juryen håber, at BonAppetit en dag bliver realiseret!
Rie Sloth Rasmussen og Julius Juul – Danmarks Medie- og journalisthøjskole

Årets digitale markedsfører : Synoptik & McDonalds

Årets digitale markedsfører og bureau er fundet på baggrund af antal nomineringer og antal vundne priser, hvor de vundne priser tælle dobbelt i forhold til nomineringer. Der er derfor ingen nominerede i de to kategorier.

Årets Bureau : DDB

Årets digitale markedsfører og bureau er fundet på baggrund af antal nomineringer og antal vundne priser, hvor de vundne priser tælle dobbelt i forhold til nomineringer. Der er derfor ingen nominerede i de to kategorier.

Twitter: #DIA14